Saturday, June 30, 2007

Soal Jawab Bakal Ibu

Soal Jawab Bakal Ibu

Description
Sinopsis

Buku yang membantu bakal ibu dan pasangan memahami kehamilan.

Menghadapi saat-saat kelahiran anak sesuatu yang mendebarkan biarpun mungkin sedang menanti kelahiran anak kesepuluh. Setiap orang berbeza pengalaman, berbeza masalah dan berbeza debarannya. Memang Tuhan menjadikan setiap anak adalah unik.

Oleh itu, biarpun bukan merupakan ibu dengan pengalaman pertama, nasihat dan petunjuk sentiasa diharapkan dan dialu-alukan.

Di dalam buku ini, persoalan-persoalan yang bermain di fikiran ibu-ibu, sama ada pertama kali ataupun yang sudah berpengalaman disusun sedemikian supaya dapat dimanfaatkan oleh semua. Buku ini menjawab persoalan-persoalan dengan jawapan-jawapan ringkas dan mudah difahami. Ia adalah himpunan soalan-soalan yang biasa saya terima dalam menghadapi ibu-ibu mengandung dalam praktis saya.

Para suami juga digalakkan turut sama membaca buku ini supaya sama-sama merasakan pengalaman dan debaran yang dihadapi oleh isteri. Di akhir perjalanan ini menjadi harapan semua supaya kedua-dua ibu dan bayi selamat dan sihat. Ibu dapat bersalin tanpa komplikasi, mudah dan tenang. Bayi yang dilahirkan selamat, sihat dan comel.
Semuanya bermula dari titik pertama kita melangkah. Apabila semua persediaan sudah kita lakukan, maka doa dan tawakal kepada Tuhan adalah tumpuan harapan kita. Selamat berjaya kepada semua bakal-bakal ibu.

ISBN: ISBN 983-3372-23-6
Writer: Ariza Mohamed,

No comments: