Saturday, June 30, 2007

Fikah Itu Memang Best

Fikah Itu Memang Best!

Description
Sinopsis

Sebuah dunia baru akan terbuka di hadapan mata seseorang, jika dia selesai membaca buku yang mengandungi ilmu yang amat berguna. - Malcolm X

Selamat datang ke Fikah Itu Memang Best! Ahlan wa sahlan wa marhaban bikum! Tahniah kerana anda mendapatkan buku ini. Jangan hanya tonton, marilah kita membaca.

Belajar fikah? Alamak, boringnya! Nanti mengantuk kalau baca buku fikah. Itu tidak lagi. Kami sajikan kepada anda suatu yang baru. Suatu yang mungkin anda belum berjumpa dengannya sebelum ini. Izinkan kami mengubah persepsi anda pada ilmu fikah. Kami ingin bawakan kepada anda, fikah is fun!

Jangan lagi terikat dengan nostalgia lama tentang belajar fikah. Lupakan sejenak fobia kita apabila belajar fikah. Mari kita cuba keseronokan fikah! Tetapi, dalam buku ini, kami tidak mengubah asas-asas yang terdapat dalam ilmu fikah. Kami bukan membawa perkara baru dalam fikah. Tetapi kami hidangkan kepada anda penampilan yang berbeza.

Sebenarnya idea buku ini diadaptasi daripada karangan Herry Nurdi bertajuk Fiqih itu Asyik. Thank you brother Herry. Jazakallah khairal jaza’. Tetapi kami menambahkan fakta dan menyesuaikan contoh-contoh mengikut realiti fikah di Malaysia.
Stay tune with us until the end. Kami mengharapkan anda berasa seronok membaca buku ini, di samping mendalamkan ilmu kita tentang fikah. Fikah is the way of life. And life is fun. So, fikah also fun! Akhirnya, diharapkan kita dapat merasa keseronokan dan kenikmatan beribadah kepada Tuhan. Marilah kita menjadi hamba Tuhan yang seronok melakukan ibadah.

Salam Persahabatan daripada kami,
Arieff Salleh bin Rosman
Wardah binti Mokhtar (aswar)
Gombak, Selangor
November 2005

ISBN: ISBN 983-3603-10-6
Writer: Wardah Mokhtar, Arieff Salleh Rosman,

No comments: